RSS

Berniaga Emas – Peluang Keemasan Yang Sebenarnya!

03 Apr

Assalammualaikum…Salam sejahtera dan salam 1 emas untuk anda semua.Tuan-tuan dan puan-puan sekalian, kita sering kali terdengar apa-apa saja peraduan, pertandingan dan seumpamanya orang akan berkata “Rebutlah Peluang Keemasan Ini”. Ini bermakna kita disarankan merebut apa-apa peluang yang datang di mana peluang itu dianggap sangat-sangat berharga, jika tidak direbut maka kita akan kerugian.

Di sini ingin saya kongsikan bersama anda, peluang keemasan kita sebenarnya ialah dengan Berniaga Emas. Inilah sebenar-sebenarnya istilah yang boleh diterima pakai dan yang sepatutnya digunakan untuk ayat Peluang Keemasan ini. Tidak sesiapa boleh nafikan. Jadi apa anda tunggu lagi, inilah masanya anda untuk anda merebut peluang keemasan ini dengan Berniaga Emas.

Bagaimana hendak memulakan perniagaan ini? Mungkin dalam minda anda tertanya-tanya soalan ini bukan? Baiklah di bawah ini saya akan sediakan jawapan untuk anda.

Tatacara Permulaan Untuk Menjadi Seorang Peniaga Emas aka Dealer Public Gold

Jika sekiranya anda mempunyai modal sebanyak RM20K (RM20,000), anda membeli dan akan memiliki mana-mana jongkong emas, syiling emas dan dinar emas dalam 1 Sales Order (SO). Harga ini tertakluk kepada harga semasa, rujuk website Public Gold, Public Dinar & Public Jewellery. Emas itu terdiri daripada produk-produk berikut:

1. Gold Bar 20 gram x 1 keping
2. Gold Bar 50 gram x 1 keping
3. Gold goin 50 gram x 1 keping
4. Gold Bar 100 gram x 1 keping
5. 1 Dinar x 1 keping
6. 5 Dinar x 1 keping
7. 10 Dinar x 1 keping

Dengan modal RM40K anda akan memilik set emas ini.

Selain itu anda disediakan dengan aksesori-aksesori ini:

1. Kotak kayu untuk mengisi emas (gambar bawah)
2. T-shirt Public Gold
3. Profil Korporat Public Gold
4. DVD Korporat Public Gold

P/S: Aksesori ini bergantung kepada keperluan anda.

Selain produk diatas, anda sebenarnya boleh membuat pilihan mana-mana produk di atas sesuai dengan kehendak anda yang mana 1 produk untuk diniagakan, dengan syarat modal di dalam lingkungan RM20K.

Jika setelah dipertimbangkan dengan modal anda itu, anda bolehlah meneruskan langkah-langkah seperti di bawah :

a) Hubungi saya Master Dealer Public Gold di talian 019 7233465 untuk lock harga 1 set emas bersamaan modal yang disyaratkan (mengikut harga emas semasa). Hantar SMS detail peribadi anda iaitu NAMA, NO.K/P, ALAMAT RUMAH, NO. TELEFON & ADD. EMEL – untuk pendaftaran nama dealer.

b) Seterusnya isi borang tersebut dan salinan kad pengenalan anda diemelkan kepada : harison@publicgold.com.my (Penang Branch) carmen@publicgold.com.my (Ipoh Branch) (CC: abdulsapawi@gmail.com). Anda juga boleh faxkan dokumen-dokumen tersebut ke no : 04-6464916 ( u/P Harison).

c) Setelah anda menerima Sales Order (SO) dari Public Gold melalui emel anda, anda bolehlah membuat pembayaran melalui transaksi akaun di bank-bank berikut :

CIMB: 07140011557057
Maybank: 507134241707
Public Bank: 3148136630

Contoh Sales Order 1

Contoh Sales Order 2

Setelah bayaran dibuat, sila fax bank slip anda sebagai bukti pembayaran.

d) Sila bawa salinan asal (original) bank slip untuk mengambil tempahan set emas anda ini di Head Office atau Cawangan Public Gold di seluruh Malaysia, Klik di sini.

e) Kini anda sekarang sudah bergelar peniaga emas, begitu mudah bukan? Anda tidak memerlukan modal yang besar untuk membuka kedai emas seperti kedai emas di luar sana. Dan yang paling teruja sekali ialah anda beli emas anda dapat emas! Bukan sebaliknya. Jika anda tidak menjual sekalinya pun, ini adalah aset anda “Yang Tak Luput Dek Hujan Yang Tak Lekang Dek Zaman”. Anda tidak langsung rugi dan aset anda ini tidak sesekali basi. Fikir-fikirkanlah. Akhirnya inilah yang dikatakan tadi, Rebutlah Peluang Keemasan Yang Sebenarnya dari Public Gold. Ikhlas dari admin, anda dan saya berjaya, anda dan saya juga kaya. Anda dan saya berjaya dan kaya, InsyaAllah! Semoga majujaya dan selamat berniaga daripada saya, sekian terima kasih.

 
2 Komen

Posted by di 03/04/2010 in Emas, Perniagaan

 

Label: , , ,

2 responses to “Berniaga Emas – Peluang Keemasan Yang Sebenarnya!

  1. amy

    29/04/2010 at 12:00 pm

    terima kasih diatas info emas yg diberikan…..dulu saya ada beberapa ketul Produk Emas keluaran Public Gold dan agak sukar untuk dijual walaupun dijaja sana sini….Alhamdulillah kini dah terjual semuanyer…dan kini saya sedang giat menyimpan produk emas keluaran negara dan muslimin muslimat kerana senang utk diurusniaga…jom simpan emas

     
    • abdul sapawi

      03/05/2010 at 8:29 am

      Alhamdulillah…berbahagialah sesiapa yang menyimpan emas dan berniaga emas.

       

Tinggalkan komen